Posted by: Jacob | 22. juni 2010

Vegetarisk indkøbsforening på Vesterbro

Man skulle måske ikke lige tro det, men i venstre side af denne bygning kan man finde en vegetarisk indkøbsforening.

Jeg havde læst om stedet i “Vegetaren”, som er et blad, der bliver udgivet af vegetarforeningen. Stedet var ikke nemt at finde og jeg gik rundt et stykke tid i gården, før den frivillige forbarmede sig over mig og kom ud og hentede mig. Stedet ligger på Gasværksvej 10 og hedder MBI.

Konceptet bag en indkøbsforening er, at man skal være medlem. Ved indmeldelse koster det 300 kr, som man så får tilbage, hvis man melder sig ud. Så det er i princippet gratis.

Stedet er et rent paradis for en øko-vegetar, da alt er øko. Jeg køber gerne økologisk, men ikke for enhver pris. Der var et rigtigt stort sortiment. Jeg har således et par gange gået forgæves hos diverse helsekost butikker i jagten på seitan, men her var der rigeligt med specialprodukter.

Er det så billigere? Til dette vil jeg svare ja. Der er dog enkelte varer som ikke er billigere som eksempelvis sojamælk og syltetøj. Jeg fik dog en række billige varer, som 1 kg sortebønner for kun 22 kr. Et halvt kg græskarkerner kostede 40 kr, hvilket jeg synes er meget billigt. De billigste græskarkerner jeg før har set har været i Aldi, hvor 100 g ikke-øko græskarkerner koster 10 kr.

En bakke med Seitan (275 g) kostede 21 kr, mens et glas Streich kostede 22 kr. Jeg endte med at købe en del varer, og det bliver nok ikke sidste gang, jeg sætter kursen mod Gasværksvej.


Responses

  1. Hvordan fungerer indkøbene? man skal møde op derinde, og så har de varene, eller er det noget som bliver bestilt hjem? Det lyder i hvert fald virkeligt godt. Det er så svært at få mange ting, som fx seitan og tofu (til en fornuftig pris, that is).

  2. Det kan virkelig anbefales. De har rigtig mange varer og der er altid masser på lager.🙂


Skriv et svar

Kategorier

