Posted by: Jacob | 16. maj 2010

Grøntsagstærte

Jeg var for nyligt hos nogle venner, hvor jeg skulle have noget mad med. Når man skal have noget med og det på cykel, så skal det helst være nemt at transportere. Jeg fik lavet en tærte og fik transporteret den over Valby bakke uden problemer. Ikke så dårligt🙂

Opskriften er fra den nu nedlukkede veganerforening.

Først laves en dej, hvor 100 g grahamsmel, 100 g hvedemel, ½ dl olie og 1 dl vand blandes sammen og trykkes ud i en tærteform med en diameter på 29 cm. Tærten forbages i 15 min ved 200 grader.

Imens bunden forbages laves fyldet. 2 porrer, 250 g champignon, 2 løg hakkes og 1-2 fed hvidløg hakkes og steges. Salt, timian eller andre krydderier tilsættes.

120 g cashewnødder blendes med 2 dl. plantemælk (uden vanilje ;-)) og tilsættes fyldet. Hvorefter fyldet overføres til formen.

Tærten bages i oven yderligere 20 min ved 200 grader.


Responses

  1. Den opskrift har jeg også prøvet, men det er vist længe siden. Det er superlækkert og jeg må snart lave den igen!😀

  2. Hvis du stadigvæk kommer til DVF’s picnic, så kan du få smagt den igen😉

  3. Den opskrift skal helt sikkert prøves, og gives videre til min mor der forsøger at få sit kolesterol ned🙂

  4. Sanne – hvis din mor er kødspiser, så tror jeg den vil falde i hendes smag. Den er ret så bastant, nok pga cashewnødderne, så man bliver meget mæt ligesom, hvis man spiste et måltid med meget kød.

  5. Mangler der ikke ligesom lidt salt og peber til dejen og fyldet?

  6. Hej Teresa! Jo, der skal selvfølgelig salt i og evt. peber.

    Jeg tilføjer lige..🙂


Skriv et svar

Kategorier

