Posted by: Jacob | 30. april 2010

Vegansk burger

Nogle gange trænger man bare til en burger! Denne opskrift er super nem. Kog en mellemstor gulerod et par minuter og blend den sammen med 200 g kidney bønner. Tilsæt krydderier. Bønner smager meget mildt, så man kan med fordel være lidt generøs med kryderierne. Tilsæt en spsk grahamsmel eller rasp.

Form dejen til bøffer og pensl bøfferne med lidt olie.

Steg dem i 15 min ved 220 grader.

Hak en tomater, syltede argurker, hvad du nu kan li! Og lav en herre lækker burger😀

Her er mit bud:

Jeg kan bedst li’ en simpel burger med ikke alt for meget fyld.🙂


Responses

  1. Hej Jacob!
    Den ser rigtig lækker ud den burger. Synes du har lagt mange interessante opskrifter ud her inde. må se om jeg får overskud til at afprøve nogle af dem hen ad vejen. Vh Monica

  2. Tak Monica!

    Du må helt klare prøve en af dem. De er ikke så svære, når det kommer til stykket.🙂

  3. Jeg er selv veganer, men det der ser jo for klamt ud.

  4. Nå, det var da ikke så godt John😀. Nu var mit indlæg mest skrevet for at illustrere, at man ikke behøver undvære en burger, bare fordi man er veganer – Jeg er langt fra nogen mesterkok, skønt jeg øver mig!

    Men jeg vil da meget gerne høre dit bud på en vegansk burger, nu du også spiser vegansk.

  5. Det var sørme en konstruktiv kommentar John O.

    Flot klaret!


Skriv et svar

Kategorier

