Posted by: Jacob | 3. marts 2010

Vegansk is

Her kommer som lovet min opskrift på vegansk is. Og det er jo det perfekte tidspunkt den kommer på. For første gang i lang tid har solen skinnet og vi var helt oppe på 3 plus grader idag, hvilket føltes helt varmt i forhold til de fem minus grader, vi havde for ikke så længe siden. Mon ikke foråret langt om længe er på vej..?

Det er først fornyligt, at jeg opdagede vegansk is. Man kan sikkert lave det på mange måder og med mange forskellige ingredienser. Det eneste nødvendige redskab er en fryser og en blender. En kraftig blender er nok det bedste, men man kan også bruge en stavblender, det kræver bare lidt mere arbejde og kræfter.

Jeg fik lavet vegansk is i går, som jeg spiste efter min karatetræning. Karate er iøvrigt en skøn form for motion, som jeg vil skrive om på et senere tidspunkt.

Nå men det tager max 10 min at lave isen. Du skal bare blende følgende ingredienser:

2 frosne modne bananer

4 frosne jordbær

2 tsk sukker

lidt vand

Blend og voilá, så har du is som også er sund. Det er da ikke så dårligt😉

Næste gang mine nevøer eller niece kommer på besøg hos mig, vil jeg prøve at servere vegansk is uden at fortælle, at det ikke er “ægte” is. Jeg tvivler på, at de kan smage forskel.

PS. Er stærkt vanedannende…


Skriv et svar

Kategorier

